Εισαγωγή στην πλατφόρμα πραγματοποιείτε με τα στοιχεία του ιδρυματικού σας λογαρισμού
Υπάρχουν τρεις τρόποι για να περιορίσετε την πρόσβαση στο μάθημα :
1. θα πρέπει αρχικά να συνδεθείτε στο «https://elearn.uoc.gr» και στο συγκεκριμένο μάθημα. Αφού συνδεθείτε, στην αριστερή στήλη θα δείτε το menu «Διαχείριση» και θα ακολουθήσετε την διαδρομή [Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής-->Αυτό-εγγραφή (Φοιτητής)-->Κλειδί εγγραφής] και στη συνέχεια θα πληκτρολογήσετε τον κωδικό για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μάθημα. Ακόμα μπορείτε να βάλετε και χρονικό περιορισμό. Αφού ολοκληρώσετε θα πατήσετε "Αποθήκευση Αλλαγών" που βρίσκεται στο τέλος της σελίδας.
2. Ως «Διδάσκων» έχετε την δυνατότητα να κάνετε χειροκίνητη εγγραφή φοιτητών. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει αρχικά να συνδεθείτε στο https://elearn.uoc.gr και στο συγκεκριμένο μάθημα. Στην αριστερή στήλη θα δείτε το menu «Διαχείριση», και θα ακολουθήσετε την διαδρομή [Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής-->Μη αυτόματες εγγραφές και επιλέγετε «Εγγραφή χρηστών». Θα εμφανιστεί ένα παράθυρο στο οποίο θα υπάρχουν οι επιλογές για να πραγματοποιήσετε χειροκίνητες εγγραφές.
3. Άλλος τρόπος είναι, μετά από ένα χρονικό διάστημα όπου οι φοιτητές εγγράφονται μόνοι τους, να αφαιρέσετε χειροκίνητα τους φοιτητές που δεν έχουν δηλώσει το μάθημα, αφού πρώτα απενεργοποιήσετε τη δυνατότητα αυτο-εγγραφής.
Όσον αφορά στην ανάρτηση των βίντεο, το όριο είναι μέχρι 250Mb. Για να το χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να πάτε στις Ρυθμίσεις του μαθήματος (Διαχείριση μαθήματος->Επεξεργασία Ρυθμίσεων), μετά θα επιλέξετε το πεδίο "Αρχεία και ανεβασμένα" και διαλέγετε το όριο που θέλετε.
Αφού κάνετε την αλλαγή, πατήστε στο κουμπί "Αποθήκευση και προβολή" στο κάτω μέρος της φόρμας.
Αυτή τη στιγμή το όριο για ανάρτηση αρχείου είναι τα 250Mb. Στο μάθημα, στην Επεξεργασία ρυθμίσεων φαίνεται η επιλογή για το όριο ανάρτησης αρχείων.
Τα αρχεία 1 Gb είναι πολύ μεγάλα. Ενδεχομένως θα μπορούσαν να γίνουν πολύ μικρότερα με τη χρήση του handbrake (https://handbrake.fr/) , το οποίο είναι ένα δωρεάν εργαλείο που κάνει transcoding και συνήθως προκύπτει ένα φορμάτ πολύ πιο ελαφρύ σε όγκο χωρίς να χάνει ιδιαίτερα στην ποιότητα που αντιλαμβανόμαστε.
Το handbrake είναι πολύ εύκολο στη χρήση, δεν χρειάζεται παρά να εισάγει κάποιος το αρχείο βίντεο, να δει που θα αποθηκευτεί ως mp4 και να πατήσει στην έναρξη του transcoding.
Για να αλλάξετε τις ημερομηνίες, θα πρέπει αρχικά να συνδεθείτε στο «https://elearn.uoc.gr» και στο συγκεκριμένο μάθημα. Αφού συνδεθείτε, στην αριστερή στήλη θα δείτε το menu «Διαχείριση» και θα ακολουθήσετε την διαδρομή [Διαχείριση μαθήματος --> Επεξεργασία ρυθμίσεων] .
Στην σελίδα που θα σας εμφανιστεί, μεταξύ των επιλογών που παρουσιάζονται, υπάρχει και η επιλογή «Ημερομηνία έναρξης μαθήματος». Εκεί θα διαλέξετε την ημερομηνία που επιθυμείτε.
Αφού ολοκληρώσετε, θα πατήσετε "Αποθήκευση και προβολή»" που βρίσκεται στο τέλος της σελίδας.
Οι λόγοι που τα μαθήματα γράφονται με συγκεκριμένο τρόπο {(Κωδικός μαθήματος) Ονομασία [Χειμερινό/ Εαρινό εξάμηνο (έτος)]} είναι οι εξής:
- Με τον χαρακτηρισμό [Χειμερινό/ Εαρινό εξάμηνο (έτος) ] το μάθημα μπορεί να έχει την μοναδικότητα στην πάροδο των ετών που θα διδάσκεται.
- Περιέχει όλη την δραστηριότητα των φοιτητών για το συγκεκριμένο μάθημα στο συγκεκριμένο εξάμηνο ή έτος.
- Αποτρέπει την μεταφορά των παλαιών φοιτητών όταν διδαχθεί σε νέο εξάμηνο διατηρώντας τον αριθμό των φοιτητών μόνο σε αυτούς που παρακολούθησαν το κάθε εξάμηνο.
- Βοηθάει στην ιστορικότητα του μαθήματος
- Διευκολύνει την δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας από τους διδάσκοντες που επιθυμούν να κρατήσουν σε αρχείο τα διδαγμένα και ολοκληρωμένα μαθήματα.
- Διευκολύνει την επαναφορά του μαθήματος όταν αυτό χρειαστεί.
Γενικά δεν απενεργοποιείται, αλλά μπορείτε να το περιορίσετε αρκετά.
Αν πατήσετε στο όνομά σας και μετά στα μηνύματα, μετά, δεξιά από την αναζήτηση μπορείτε να πατήσετε στο σύμβολο των ρυθμίσεων. Με τις ρυθμίσεις μπορείτε για παράδειγμα να περιορίσετε τα μηνύματα στις επαφές σας (και να μην έχετε επαφές).
Σε περίπτωση που δεν θέλετε να γίνει αντίγραφο σε νέο μάθημα και δεν επιθυμείτε να διατηρηθούν οι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές του προηγούμενου εξαμήνου, μπορείτε να αφαιρέσετε τους παλιούς φοιτητές ως εξής:
Θα συνδεθείτε στο https://elearn.uoc.gr και στο συγκεκριμένο μάθημα. Στην αριστερή στήλη θα δείτε τον κωδικό του μαθήματος με έντονα γράμματα. Κάτω από τον κωδικό υπάρχει η επιλογή «Συμμετέχοντες». Επιλέγοντας «Συμμετέχοντες», θα σας εμφανιστεί η λίστα με όλους τους συμμετέχοντες και μπορείτε να διαγράψετε τους φοιτητές που επιθυμείτε.
Το παραπάνω δεν είναι καλή λύση στην περίπτωση όπου ο αριθμός των παλιών φοιτητών είναι πολύ μεγάλος. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν άλλοι τρόποι όπως η αυτόματη απεγγραφή μετά από ένα ορισμένο διάστημα όπου ο φοιτητής δεν έχει μπει στο μάθημα. Επικοινωνήστε με το helpdesk για περισσότερες δυνατότητες.
Πληροφορίες για τη διαχείριση των ομάδων μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση:
http://www.ucnet.uoc.gr/sites/default/files/diaxeirisi_omadon.pdf
Ενεργοποιώντας την εντολή "Υπολογισμός της ημερομηνίας λήξης από τον αριθμό των τμημάτων" το μάθημά σας ολοκληρώνεται όταν τελειώσουν οι εβδομάδες τις οποίες περιλαμβάνει το μάθημα στη δομή του.
Tην επιλογή της γλώσσας μπορείτε να την πραγματοποιήσετε από την πρώτη οριζόντια μπάρα.
Από την επεξεργασία του forum μπορεί να ρυθμιστεί η τιμή, πηγαίνοντας στην επιλογή : Subscription and tracking -->Λειτουργία εγγραφής: όπου υπάρχουν οι ακόλουθες επιλογές ειδοποιήσεων:
* Προαιρετική εγγραφή - Οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν εάν θα εγγραφούν
* Υποχρεωτική εγγραφή - Όλοι είναι εγγεγραμμένοι και δεν μπορούν να απεγγραφούν
* Αυτόματη εγγραφή - Όλοι είναι εγγεγραμμένοι αρχικά αλλά μπορούν να επιλέξουν να απεγγραφούν οποτεδήποτε θελήσουν
* Απενεργοποιημένη εγγραφή - Εγγραφές δεν επιτρέπονται.
Ο «Διδάσκων» έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει χειροκίνητες εγγραφές φοιτητών.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει αρχικά να γίνει σύνδεση στο https://elearn.uoc.gr και στο συγκεκριμένο μάθημα. Στην αριστερή στήλη στο menu «Διαχείριση», θα ακολουθηθεί η διαδρομή [Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής-->Μη αυτόματες εγγραφές] και επιλέγετε « Εγγραφή χρηστών»].
Θα εμφανιστεί ένα παράθυρο στο οποίο θα υπάρχουν οι επιλογές για να πραγματοποιήσετε χειροκίνητες εγγραφές.
Η λειτουργία «Μετάβαση σε ρόλο……» πραγματοποιείται δίπλα και δεξιά από το ονοματεπώνυμό σας πατώντας το βελάκι. Οι ρόλοι είναι:
1. Διδάσκων
2. Διδάσκων περιορισμένων δυνατοτήτων
3. Φοιτητής
4. Επισκέπτης
Σημειώνεται ότι ο διδάσκων, επιλέγοντας τη μετάβαση σε ρόλο φοιτητή, μπορεί να δει το μάθημα όπως το βλέπουν οι φοιτητές. Η δυνατότητα αυτή είναι χρήσιμη για να κρίνει αν απαιτούνται διορθώσεις στη διαμόρφωση του μαθήματος.
Για την αλλαγή του ορίου των φοιτητών σε ένα μάθημα θα πρέπει να ακολουθήσετε την διαδρομή:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ --> Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Χρήστες --> Εγγεγραμμένοι χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής --> Αυτο-εγγραφή (Φοιτητής)
Το πεδίο --> Μέγιστος αριθμός εγγεγραμμένων χρηστών --> Καθορίζει τον μέγιστο αριθμό χρηστών που μπορούν να αυτο-εγγραφούν.
Η συγκεκριμένη αλλαγή πραγματοποιείται ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή:
Από την αριστερή στήλη της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης, πηγαίνετε στην --> ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ --> Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής --> Αυτο-εγγραφή (Φοιτητής)

Περνάτε στην δεξιά πλευρά της σελίδας και στην επιλογή "Επιτρέπονται νέες εγγραφές" δηλώνετε ΟΧΙ για σταματήσουν οι εγγραφές.

Επίσης στην ίδια σελίδα μπορείτε να δηλώσετε την "Ημερομηνία Λήξης" που επιθυμείτε να σταματήσουν οι εγγραφές.
Με αποκλειστική ευθύνη του «Διδάσκοντα» μπορεί να δοθεί πρόσβαση σε guest σε μάθημα στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, με συγκεκριμένο κωδικό πρόσβασης που θα ορίσει και θα δώσει ο «Διδάσκων».
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ακολουθηθεί η παρακάτω διαδρομή:
Από την αριστερή στήλη της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης, πηγαίνετε στην --> ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ --> Διαχείριση μαθήματος --> Χρήστες --> Μέθοδοι εγγραφής --> Προσθήκη μεθόδου και επιλέγετε «Πρόσβαση Επισκέπτη».

Κατόπιν στην επιλογή « Επιτρέπεται η πρόσβαση στους επισκέπτες» δηλώνεται «Ναι» και στο πεδίο «Κωδικός πρόσβασης» δηλώνετε τον κωδικό πρόσβασης που θα δώσετε στους επισκέπτες (guests) (αν θέλετε να δώσετε κωδικό πρόσβασης).

Ο επισκέπτης για την είσοδό του στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης https://elearn.uoc.gr θα επιλέξει: Σύνδεση --> Σύνδεση ως Επισκέπτης
Για την απενεργοποίηση της συγκεκριμένης μεθόδου εγγραφής θα πρέπει να σβήσετε την επιλογή «Πρόσβαση Επισκέπτη».
Για τις απαντήσεις που δόθηκαν μέσω του editor που έχει το moodle (δηλαδή οι φοιτητές έγραψαν κείμενο στον ελεύθερο χώρο) μπορείτε να κάνετε το εξής:

Αφού έχετε μπει στο κουίζ, πάτε στο αριστερό μενού διαχείρισης του κουίζ και πατάτε: Αποτελέσματα > Αποκρίσεις.

Στον πίνακα που βλέπετε, άμα επιλέξετε όλες τις προσπάθειες και επιλέξετε "Λήψη δεδομένων πίνακα ως..." Microsoft excel (για παράδειγμα), θα έχετε σε ένα αρχείο τις απαντήσεις στο ελεύθερο πίνακα σε συνδυασμό με τους φοιτητές.
Όταν έχετε πατήσει πάνω στο κουίζ, πηγαίνετε στο αριστερό μενού διαχείρισης του κουίζ.
Εκεί επιλέξτε: Αποτελέσματα > Download essay submissions.

Όταν πατήσετε στο κουμπί για να κατεβάσετε τις υποβολές, θα κατέβει στον υπολογιστή σας ένα αρχείο zip που θα έχει ως υποφακέλους τις ερωτήσεις που έχουν αρχεία, και μέσα σε κάθε τέτοιο υποφάκελο θα έχει φακέλους που έχουν ονομαστεί με τα στοιχεία των φοιτητών. Σε κάθε τέτοιο φάκελο θα υπάρχουν τα αντίστοιχα αρχεία.

Το αρχείο zip είναι πολύ μεγάλο. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που θα πατήσετε το κουμπί θα πρέπει να περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα για να ετοιμαστεί και να αρχίσει να κατεβαίνει. Επίσης αν δεν έχετε γρήγορο δίκτυο εκεί που βρίσκεστε, ενδεχομένως να περιμένετε λίγη ώρα μέχρι να κατέβει.
Εκεί που φαίνεται ο κωδικός και ο τίτλος του μαθήματος δεν μπορείτε να προσθέσετε εικόνα. Εικόνα μπορείτε να προσθέσετε στην αρχική σελίδα του μαθήματος ως εξής:

Αφού μπείτε στην αρχική σελίδα του μαθήματος, στην δεξιό μέρος της σελίδας θα δείτε τον όρο «Επεξεργασία» και θα ακολουθήσετε την διαδρομή: Επεξεργασία --> Επεξεργασία Τμήματος και στην «Περίληψη» θα προσθέσετε την εικόνα που επιθυμείτε.

Αφού ολοκληρώσετε θα πατήσετε "Αποθήκευση Αλλαγών" που βρίσκετε στο τέλος της σελίδας.
Μπορείτε να κρατήσετε, εάν το επιθυμείτε, αντίγραφο ασφαλείας τοπικά στον υπολογιστή σας ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Αρχικά θα συνδεθείτε στο «https://elearn.uoc.gr» και στο συγκεκριμένο μάθημα.
• Αφού συνδεθείτε, στην αριστερή στήλη θα δείτε το menu «Διαχείριση» και θα ακολουθήσετε την διαδρομή :
• Διαχείριση μαθήματος --> Αντίγραφο ασφαλείας και θα μεταβείτε στη σελίδα «1.Αρχικές ρυθμίσεις» και θα διαλέξετε αυτά που επιθυμείτε.
• Αφού τα διαλέξετε, θα επιλέξετε «Επόμενο» και τα μεταβείτε σε σελίδα «2.Ρυθμίσεις Διάταξης» και αφού γίνει ο έλεγχος, επιλέγετε «Επόμενο»
• Μεταβαίνετε στη σελίδα «Επιβεβαίωση και εξέταση» στην οποία φαίνονται αυτά που έχετε επιλέξει για να συμπεριληφθούν στο αντίγραφο ασφαλείας.
• Αφού είσαστε σίγουροι για τις επιλογές σας, πιέζετε «Εκτέλεση αντιγράφου ασφαλείας» για να δημιουργηθεί το αντίγραφο ασφαλείας.
• Κατόπιν επιλέγετε «Συνέχεια» και μεταβαίνετε στη σελίδα στην οποία υπάρχει το αντίγραφο ασφαλείας του μαθήματος.
• Επιλέγετε «Λήψη» για την αποθήκευση του μαθήματος τοπικά στον υπολογιστή σας.
Σας επισημαίνουμε ότι μπορείτε να επαναφέρετε το μάθημα σας στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης [https://elearn.uoc.gr/] και σε αντίστοιχες πλατφόρμες moodle.
Αφού έχετε φτιάξει το κουίζ, για την επεξεργασία του, μπορείτε να κάνετε τα εξής:
- Στην αρχική σελίδα του μαθήματος, πατήστε πάνω στο κουίζ για να εμφανιστεί.
- Μόλις το πατήσετε, κοιτάξτε στο χώρο του αριστερού μενού. Έχουν εμφανιστεί επιλογές για τη διαχείριση του κουίζ.
- Πατήστε στο "Επεξεργασία κουίζ"
- Εμφανίζεται στο κεντρικό μέρος της οθόνης η σειρά των ερωτήσεων που έχετε διαλέξει και μπορείτε να τις αλλάξετε.
Το κουίζ μπορείτε να το έχετε περιορισμένο την ώρα που το φτιάχνετε. Στις ρυθμίσεις του, στη διαθεσιμότητα, θα πρέπει να βάλετε μόνο τις ημερομηνίες και ώρες που θα θέλετε να ενεργοποιηθεί το κουίζ. Έτσι οι φοιτητές θα βλέπουν το όνομα του κουίζ, θα πατάνε σε αυτό, αλλά δε θα μπορούν να προχωρήσουν στις ερωτήσεις.
Αν θέλετε προσωρινά να μην το βλέπουν καθόλου οι φοιτητές (ούτε το όνομά του δηλαδή), μπορείτε να πατήσετε στο "Ενεργοποίηση επεξεργασίας" και στις επιλογές δίπλα από το κουίζ που ετοιμάζετε, να επιλέξετε "Απόκρυψη".
Μην ξεχάσετε να το έχετε κάνει πάλι ορατό τη μέρα της εξέτασης (με τον ίδιο τρόπο)!
Μία λύση είναι το αντίγραφο ασφαλείας, το οποίο είναι ένα συμπιεσμένο αρχείο που περιέχει όλα τα στοιχεία του μαθήματος, περιεχόμενο δικό σας και συμμετοχές φοιτητών.
Μια άλλη λύση, αν ενδιαφέρεστε ειδικά για τις ερωτήσεις, είναι να πάτε στην "Τράπεζα ερωτήσεων" και από το αριστερό μενού της διαχείρισης μαθήματος, θα επιλέξετε την καρτέλα "Εξαγωγή". Για παράδειγμα, η μορφή aiken είναι ένα αρχείο απλού κειμένου (τύπου .txt) που είναι και άμεσα αναγνώσιμο.
Θα πρέπει να επιλέξετε την κατηγορία ερωτήσεων που θέλετε να εξάγετε. Αν οι ερωτήσεις του κουίζ ανήκουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες, θα πρέπει να κάνετε περισσότερες από μία εξαγωγές. Αν δεν χρησιμοποιείτε κατηγορίες, θα μπορούσατε να εξάγετε όλες τις ερωτήσεις του μαθήματος (επιλέγετε δηλαδή την κατηγορία "κορυφή για το μάθημα [...]".
Ναι γίνεται. Αφού λήξει ο χρόνος, ό,τι είχε γίνει μέχρι τότε θεωρείται ότι είναι η προσπάθεια του φοιτητή.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι αν ο φοιτητής έχει φύγει από το κουίζ πριν ολοκληρώσει την προσπάθεια και δεν ξαναμπεί σε αυτό, η προσπάθεια θα φαίνεται στον «Διδάσκοντα» ότι δεν έχει ολοκληρωθεί.

Αν μπει κάποια στιγμή αργότερα - μετά τη λήξη του χρόνου, ο ίδιος δε θα μπορεί να συνεχίσει την προσπάθεια, αλλά αυτή θα φαίνεται σε εσάς ολοκληρωμένη, με χρονικό διάστημα μεγαλύτερο ίσως από αυτό που είχατε ορίσει, γιατί μετράει από τότε που ξεκίνησε το κουίζ μέχρι τη στιγμή που ξαναμπήκε να το δει. Ωστόσο, όπως και να φαίνεται, ο βαθμός και οι απαντήσεις που τελικά έδωσε θα είναι οι πραγματικές.
Μπορείτε να πατήσετε στο "εξέταση προσπάθειας" κάτω από το όνομά του φοιτητή και θα σας εμφανιστεί η κάθε απάντησή του στην κάθε ερώτηση καθώς και το πότε την απάντησε.
Στις ρυθμίσεις του κουίζ υπάρχει η ενότητα "Επιλογές αναθεώρησης". Αυτή αφορά στις δυνατότητες που έχει ο φοιτητής να δει βαθμούς και feedback στα διάφορα στάδια της διαδικασίας. Φροντίστε να είναι όλα απενεργοποιημένα, για κάθε φάση της διαδικασίας.
Όταν έχετε ενεργοποιήσει την επεξεργασία του μαθήματος, στις επιλογές που έχετε για το κουίζ πατάτε στο "Διπλότυπο" και δημιουργείται ένα αντίγραφό του, για το οποίο όμως δεν έχουν γίνει προσπάθειες από τους φοιτητές.
Το αντίγραφο μπορείτε να το επεξεργαστείτε όπως θέλετε, π.χ. να του αλλάξετε όνομα και να το μεταφέρετε σε άλλο σημείο του μαθήματος.
Μία λύση θα ήταν, να κάνετε ένα αντίγραφο του κουίζ και να το διαθέσετε μόνο στο φοιτητή ή στους φοιτητές που θα έχουν τέτοιο πρόβλημα.
Για να κάνετε αντίγραφο, όταν είναι ενεργοποιημένη η επεξεργασία του μαθήματος, στα δεξιά του κουίζ στο μενού επεξεργασίας θα επιλέξετε "Διπλότυπο" και θα διαμορφώσετε κατάλληλα το χρόνο του. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα πεδία σχετικά με τον "Περιορισμό διαθεσιμότητας" για να το κάνουν μόνο συγκεκριμένοι φοιτητές.
Αν ο φοιτητής για οποιοδήποτε λόγο χάσει την σύνδεσή του, όταν θα ξαναμπεί στο κουίζ, αυτό "θυμάται" που βρισκόταν η προσπάθεια, οπότε θα συνεχίσει από εκεί που ήταν.
Υπάρχει όμως και μια ρύθμιση για περιορισμό ταυτόχρονων συνδέσεων, που αν την έχετε ενεργοποιημένη, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσει μαζί σας για να τον ξεμπλοκάρετε.
Περισσότερες λεπτομέρειες για να ενεργοποιήσετε τη ρύθμιση μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση:
https://www.ucnet.uoc.gr/sites/default/files/block_multiple_sessions_quiz.pdf.
Υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Στα πεδία που ονομάζονται "Επιλογές αναθεώρησης", διαλέγετε τι μπορούν να βλέπουν οι φοιτητές σε σχέση με την προσπάθειά τους. Μπορείτε να τα έχετε όλα απενεργοποιημένα και κάποια στιγμή στο μέλλον να ενεργοποιήσετε τα πεδία στο "Μετά το κλείσιμο του κουίζ".
- Καθυστερημένη ανατροφοδότηση
Η καθυστερημένη ανατροφοδότηση είναι η ρύθμιση κατά την οποία ο φοιτητής ολοκληρώνει όλο το κουίζ και μετά βλέπει βαθμούς, σωστές απαντήσεις, σχόλια ή ό,τι επιλέγει ο διδάσκων να δει ο φοιτητής στο τέλος.

- Άμεση ανατροφοδότηση
Κατά την άμεση ανατροφοδότηση ο φοιτητής βλέπει τα σχετικά αποτελέσματα για κάθε ερώτηση όταν την ολοκληρώσει και πριν περάσει στην επόμενη ερώτηση.

- Ανατροφοδότηση με CBM (certainty based marking)
Σε αυτές τις επιλογές ο φοιτητής δίνει μια απάντηση και επίσης δίνει και το βαθμό για τον οποίο είναι σίγουρος για την απάντησή του. Ο καθηγητής βαθμολογεί και με βάση με το βαθμό σιγουριάς του φοιτητή.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ:
https://docs.moodle.org/38/en/Using_certainty-based_marking.

- Διαδραστική Ανατροφοδότηση με πολλές προσπάθειες
Για κάθε ερώτηση ο φοιτητής μπορεί να ξαναπροσπαθεί πολλές φορές μέχρι να βρει το σωστό (ίσως όμως με αρνητικές βαθμολογίες - αν το ρυθμίσετε έτσι). Ο διδάσκων μπορεί να έχει ανατροφοδότηση για κάθε λανθασμένη απάντηση ώστε να βοηθάει το φοιτητή να βρει το σωστό.

- Κατάσταση προσαρμογής με ή χωρίς ποινές
Ο φοιτητής όταν απαντήσει σε μια ερώτηση μπορεί να πατήσει ένα κουμπί ελέγχου και να δει αν η απάντησή του ήταν σωστή. Σε αυτή την περίπτωση, στις "Επιλογές αναθεώρησης (ανασκόπησης)" και συγκεκριμένα στην ομάδα "Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας" θα πρέπει να είναι επιλεγμένο το "Αν είναι σωστό".

Οι φοιτητές για να μην βλέπουν καμία ενημέρωση σε σχέση με το πώς τα πήγαν, θα πρέπει στις επιλογές αναθεώρησης να είναι ΟΛΑ απενεργοποιημένα.
Δεν υπάρχει αυτόματα ενημέρωση μέσω email ή sms στους φοιτητές ότι υπάρχει ανάθεση εργασίας στο moodle ή σχετικά με την προθεσμία.

Ωστόσο, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες ενός μαθήματος για να ενημερώσετε για κάποιο γεγονός.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο κάθε χρήστης πατώντας πάνω στο όνομά του (πάνω δεξιά), μπορεί να πάει στις "Προτιμήσεις" και να ρυθμίσει έτσι τα μηνύματά του που να μην παίρνει mail ή να παίρνει μόνο από τις επαφές του κλπ. Δηλαδή υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος φοιτητής θα μπορούσε να έχει πειράξει τις ρυθμίσεις του προφίλ του και να μην παίρνει έγκαιρα κάποιες ειδοποιήσεις.
Την τράπεζα ερωτήσεων δεν τη βλέπουν οι φοιτητές.
Όταν επιλέγουμε «Προσθήκη τυχαίας ερώτησης» σε ένα κουίζ στη φόρμα που θα εμφανιστεί στο πεδίο "αριθμός τυχαίων ερωτήσεων" βάζουμε τον αριθμό των ερωτήσεων που θέλουμε να απαντηθούν από τους φοιτητές. Επιπλέον, αν όλες τις ερωτήσεις (πέρα τον αριθμό των ερωτήσεων που θέλουμε να απαντηθούν από τους φοιτητές) τις έχετε οργανώσει σε ξεχωριστή κατηγορία στην τράπεζα ερωτήσεων, τότε στο πεδίο της κατηγορίας θα πρέπει να επιλέξετε τη συγκεκριμένη κατηγορία ερωτήσεων που θέλετε.
Στο παλιό μάθημα μπορείτε να πάτε στην τράπεζα ερωτήσεων και να πατήσετε στην καρτέλα "Εξαγωγή". Εκεί θα διαλέξετε το μορφότυπο (moodle XML) και την κατηγορία ή τις ερωτήσεις που θέλετε. Κατόπιν θα κατεβάσετε το αρχείο στον υπολογιστή σας.
Στη συνέχεια θα πάτε στο νέο μάθημα και πάλι στην τράπεζα ερωτήσεων. Αυτή τη φορά θα πατήσετε στην καρτέλα "Εισαγωγή" και διαλέγετε το μορφότυπο (Moodle XML). Κατόπιν θα διαλέξετε το αρχείο που κατεβάσατε πριν στον υπολογιστή σας. Προχωρώντας, θα σας εμφανίσει τα ονόματα ερωτήσεων που θα αναρτηθούν. Επιλέγετε το "συνέχεια" και θα εμφανιστούν οι ερωτήσεις στο νέο σας μάθημα.
Είναι γενικά δυνατή η πρόσβαση στο moodle από κινητό android για σχετικά νέες εκδόσεις από 5 και πάνω.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει την εξής σημασία:
Οι φοιτητές βρίσκονται σε χώρο του Πανεπιστημίου όπου όλοι οι υπολογιστές ανήκουν σε ένα συγκεκριμένο υποδίκτυο ή έχουν συγκεκριμένες διευθύνσεις IP. Οι διευθύνσεις καταχωρούνται στο συγκεκριμένο πεδίο. Έτσι μόνο όσοι κάθονται σε αυτούς τους υπολογιστές μπορούν να κάνουν το κουίζ.
Με αυτό τον τρόπο αποκλείονται κάποιοι που θα προσπαθούσαν να μπουν από άλλο σημείο που δεν ελέγχεται (πιθανώς έχοντας πρόσβαση σε λύσεις/απαντήσεις/οποιαδήποτε πηγή) και να κάνουν το κουίζ.
Δίνεται αυτή η δυνατότητα με ερωτήσεις άλλων τύπων. Για παράδειγμα ο τύπος σύντομης απάντησης συμπληρώνεται με ελεύθερο κείμενο από τους φοιτητές. Εσείς ρυθμίζετε το τί θα θεωρείται σωστή απάντηση, δίνοντας πιθανώς και περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις.
Πατώντας πάνω στο όνομά του, πάνω δεξιά, και στο μενού που εμφανίζεται να πατήσει στο "Μετάβαση σε ρόλο...". Στις επιλογές που εμφανίζονται, γίνεται η επιλογή στο "Φοιτητής".

Με αυτό τον τρόπο το μάθημα φαίνεται όπως θα το έβλεπε ένας φοιτητής.

Για να επανέλθει στον κανονικό του ρόλο, αφού πατήσει πάλι στο όνομά του, επιλέγει το "Επιστροφή στον κανονικό ρόλο μου".
Οι φοιτητές μπορούν να βάλουν σημαία σε μια ερώτηση αν θέλουν να την σημειώσουν για κάποιο λόγο δικό τους (π.χ. θέλουν να ξαναγυρίσουν στο τέλος να την ξαναδούν). Με άλλα λόγια, η σημαιοδότηση δεν έχει κάποια συγκεκριμένη σημασία για τον καθηγητή. Εκτός αν έχετε συνεννοηθεί διαφορετικά με τους φοιτητές.
Όταν φτιάχνετε μία ανάθεση εργασίας στο elearn, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το turnitin. Δηλαδή αν στο πεδίο "Enable turnitin" επιλέξετε το "Ναι" και στη συνέχεια διαλέξετε σε σύγκριση με τι θα γίνει ο έλεγχος, θα δείτε ότι όταν αναρτήσουν οι φοιτητές αρχεία, μετά από λίγη ώρα (ανάλογα με τις ρυθμίσεις υποβολής) θα αποφανθεί το turnitin για την αντιγραφή που πιθανώς έχει γίνει.

Αν οι φοιτητές έχουν υποβάλει αρχεία και ενεργοποιήσετε μετά το turnitin, αυτό δεν θα δουλέψει στα προγενέστερα αναρτημένα αρχεία.

Το QuickMark Manager και το PeerMark Manager είναι επιπλέον εργαλεία του turnitin, δεν είναι απαραίτητο να τα χρησιμοποιήσετε. Αν ωστόσο σας ενδιαφέρουν, μπορείτε να δείτε περισσότερα στο:

https://help.turnitin.com/feedback-studio/moodle/direct-v1/instructor/instructor-category.htm (στην ενότητα για το QuickMark) και στο

https://help.turnitin.com/feedback-studio/moodle/direct-v2/instructor/peermark/about-peermarks.htm

Σημειώνεται ότι το Turnitin είναι μια υπηρεσία που προσφέρεται προς τους διδάσκοντες του Πανεπιστημίου από τη Βιβλιοθήκη, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ανεξάρτητα από το elearn. Στο elearn έχουμε προσθέσει απλά τη δυνατότητα να αξιοποιείται από τους διδάσκοντες το Turnitin του Πανεπιστημίου, κατά την ανάθεση εργασίας.